25.
okt 2014

Content marketing er det nye sort.

I tiden hvor alle folk snakker om SEO, når det gælder marketing og optimering af hjemmesider, så smider vi lige det nye "sort" på bordet - nemlig content marketing. Hvor almindelig marketing arbejder indefra og ud efter, så gør man det modsatte med content marketing, hvor det handler om at skabe stor værdi og knowhow for modtageren. Og det skal være via reelt indhold, som er fokuseret direkte på målgruppen og fuld af værdi. Det handler om at inspirere og give modtageren en god oplevelse, uden direkte at omtale sit egentlige produkt.

Kundetilpasset og værdibaseret indhold er langt mere effektuvt end den traditionelle tankegang bag marketing. Som nævnt skal man i stedet for at omtale sit produkt direkte, i stedet gå den modsatte vej og tage udgangspunkt i slutbrugeren, og fokusere på de ting, som denne synes om og arbejde med den verden og de omgivelser som denne færdes i. Indholdet skal være fokuseret på modtageren og skabe værdi for denne samtidig med at det inspirerer. Indholdet skal være tilpas konkret og være skræddersyet, og her er fx overskriften ultra vigtig. Hvis overskriften ikke "spiller" eller fanger, så deles indlægget aldrig i det omfang, som man kan ønske sig. Endelig kræver content marketing også et netværk, for at man kan komme ud over stepperne...

Kontakt os endelig for en snak om en ny content marketing strategi for jeres virksomhed, vi sidder klar ved telefonen.