30.
jun 2015

Det gode logo.

Et logo er meget mere end blot en vigtig del af et markedsføringsmateriale. Det er virksomhedens ansigt udadtil. Logoet giver kunder og potentielle kunder en visuel reference de kan kæde sammen med firmanavnet, hvilket øger genkendeligheden af “brandet”.

Det skal vises til omverdenen! Det grafiske aftryk og især logoet er med til at skabe en rød tråd for omverdenen. Med den rette visuelle identitet og logo design sikres der sammenhæng og klarhed i virksomhedens kommunikation med kunder, leverandører og samarbejdspartnere.

Retningslinjer for "Det gode logo"
1. Enkelt
2. Let genkendeligt
3. Tidsløst
4. Alsidigt (Kan bruges på flere medieplatforme)
5. Passende (Henvender sig til målgruppen)

Målgruppe
Hvem er virksomhedens målgruppe? Jo mere viden du har om målgruppen, desto bedre bliver I til at målrette salgsaktiviteter og tilpasse produktet til kundernes behov. Jo mere veldefineret målgruppen er, desto større er sandsynligheden for, at markedsføringen når målgruppen. Kunder kan fx. opdeles i grupper, der har ensartede holdninger, indkøbsvaner, køn, alder, størrelse osv.

Definering af nyt logo
1. Udformning
2. Skrifttype
3. Farvevalg (Pantonefarver, cmyk, rgb, hex mv.)

Alt sammen med udgangspunkt i målgruppen og de relevante ting fra research/inspiration og brainstorming.

Hos evolvere aps er vi eksperter i logo design, og du skal være velkommen til at kontakte os for et uforpligtende tilbud på dit nye firmalogo. Ring til Nikolaj Søjmark på 2178 3303 eller mail til ns@evolvere, så kigger vi på dit nye logo.